Heenreis - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nienke en Nico - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nienke en Nico - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Nico en nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke en Nico

04 December 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dinsdag 2 december
Daar gaan we dan. Vandaag heb ik nog lesgegeven aan mijn groep, waaronder een pietengymles. Mijn klas verraste me nog aan het eind van de dag met een leuke kaart, waar iedereen iets opgeschreven had. Nico was vrij en kon de to do list helemaal afwerken. Op mijn werk word ik uitgezwaaid door mijn collega's, erg bijzonder om zo in het midden van de week afscheid te nemen en elkaar in het nieuwe jaar weer terug te zien.

We worden naar Schiphol gebracht door pa en Eddy, we zijn ruim op tijd. In de tussentijd nog veel 'goede reis wensen' gehad, lief dat iedereen zo met ons meeleeft. We drinken nog een kopje koffie, maken foto's, kletsen wat en dan is het tijd om in te checken en afscheid te nemen. Bij het inchecken, blijkt waar we al een beetje bang voor waren. We hebben inderdaad maar 1 overstap(fijn), maar wat daarbij voor ons niet duidelijk was, is dat we ook twee tussenstops hebben(layovers genoemd). Dat betekent dat we naast het vliegveld van Dubai, ook dat van Bangkok en Sydney mogen (moeten) bekijken. Langs de beveiliging, boarding passen 10x laten zien, extra landingen en extra opstijgen. Het is nu al 1 groot avontuur! Ondertussen kunnen wij het veiligheidsfilmpje dat opstart vlak voor het stijgen zelf inspreken.
Het is nu woensdag 3 december en we vliegen boven Australië. We genieten van de fruitmentossen tussendoor, dat was een goede zet van jou Ilona!
Nog twee landingen en 1 keer opstijgen en we zijn in Christchurch. Vanuit daar begint onze rondreis, maar eerst de stad zelf verkennen.

Wist je dat:
- de koffie in het vliegtuig niet om over naar huis te schrijven is(en wij dat dus wel doen;))
- het eten in het vliegtuig prima was
- het nu al 4 december is
- sommige mensen wel 6 bakken nodig hebben bij de securitycheck en wij per persoon één, wat nemen die mensen toch allemaal mee?!
- wij in totaal 6 films gekeken hebben, 3 per persoon
- wij ook tijd hebben gehad om spelletjes te doen in het vliegtuig, bedankt Carlijn, Ellen en Simone
- wij de eerste kaart van Kyra hebben geopend
- wij blij zijn dat we veilig aangekomen zijn